GRANOLA DE NADAL AMB Thermomix®

#Dietas especiales 03 diciembre 2020

Aquestes festes podem trobar temps per cuidar-nos! Si elaborem la nostra pròpia granola podem assegurar-nos que estigui lliure de sucre, de lactosa o de gluten. També es un bon regal per els que estimem!


GRANOLA DE NADAL


La granola ens aporta gran quantitat de nutrients beneficiosos que ens permeten mantenir-nos tips. A més, gràcies a la seva aportació de fibra, equilibra la funció intestinal i prevé el restrenyiment. És rica en carbohidrats de lenta absorció, proteïna, fibra i greixos saludables.




És ideal per a combatre la fatiga i el cansament, així com en èpoques d'estrès i convalescència, ja que ens aporta molta energia i vitalitat. És, per tant, la millor opció per als que volen evitar tenir gana durant el matí o per als que segueixen dietes amb fins de pèrdua de pes. 


Es creu que tant la civada com les llavors i fruits secs tenen l'excel·lent propietat d'equilibrar el sistema nerviós, lo que pot ajudar a reduir alguns trastorns com l'ansietat, el nerviosisme, l'estrès o la depressió i ajuden a cuidar les funcions cerebrals i neurològiques que pateixen el deteriorament del pas de el temps. 


La bellesa depèn, en bona part, de l'alimentació: si consumim vitamines i minerals aconseguirem tenir un cabell, una pell i unes ungles boniques i saludables.  Conté nutrients que estimulen la funció hepàtica per produir lecitina, la qual contribueix a depurar toxines de l'organisme.


 Aquesta granola té alt contingut en calci, sobretot si li afegim sèsam i ametlles. D'aquesta manera es converteix en un aliment ideal per enfortir ossos i dents i prevenir l'osteoporosi.


La recepta es de cookidoo:


Preparación


Precaliente el horno a 180°C. Forre una bandeja de horno con papel de hornear y reserve.


Coloque un bol sobre la tapa del vaso y pese el coco y las pasas. Reserve.


Ponga en el vaso los dátiles y el agua y triture 20 seg/vel 10. Con la espátula, baje los ingredientes hacia el fondo del vaso y programe 2 min/90°C/vel 1.


Añada los copos de avena, las almendras, el aceite de coco, la canela molida, el jengibre y la nuez moscada y mezcle 30 seg//vel 4. Vierta la mezcla en la bandeja preparada y extiéndala por toda la superficie.


Hornee durante 10 minutos (180°C). Retire del horno (no apague el horno) y remueva la mezcla con la espátula. Vuelva a hornear durante 10 minutos (180°C). Retire del horno y añada la mezcla del coco y las pasas reservadas. Mezcle con la espátula y deje enfriar aprox. 15 minutos. Conserve la granola en un tarro o recipiente hermético hasta el momento de servir.


Bon profit!!!