Menjar sa, saludable i d'aprofitament, sense deixar de gaudir del bon menjar

#Verduras, hortalizas y ensaladas 28 septiembre 2012

Després d'haver escrit unes entrades molt dolces, avui vull explicar-vos què faig a casa quan tinc a la nevera algunes verdures que comencen a clamar que es faci quelcom amb elles. No us ha passat mai que us queda orfe un pebrot, una albergínia, algun tros de ceba, de patata, una pastanaga que comença a posar-se lletja,....? Doncs a mi si que em passa!!! Però no em preocupa, per que fins i tot amb aquestes verdures es poden fer plats  de 4 forquilles!!!Us explico el que jo faig:Opció 1 (si no tinc gens de ganes de treballar): Faig una crema de verdures: Ho netejo tot i ho poso al vas del Thermomix® , ho trossejo (a velocitat 4 o velocitat 5, depèn del dia...) i afegeixo una mica d'oli. Ho sofregeixo (6 minuts Varoma velocitat 1), després afegeixo una mica d'aigua, sal i pebre i ho faig bullir uns 20 minuts (100º o Varoma velocitat 2). Un cop cuit afegeixo una cullerada de formatge cremós (normalment: mascarpone, però qualsevol formatge cremós aniria bé) i ho trituro fins que queda ben fi. Quan ho poso al plat hi poso una mica de julivert picat per que faci més patxoca (atenció: el julivert és molt ric en ferro!!!)Opció 2 (si tinc una mica més de ganes de treballar): faig un timbal de verdures  (o sigui plat de verdures al vapor amb salsa de tomàquet casolana tot ben presentat): Ho netejo tot, tallo cada verdura amb diferent forma i ho poso al recipient Varoma amb una mica de sal (les verdures que costen més de coure a baix i les que costen menys a dalt). Agafo mitja ceba i un all i ho trossejo petit (5 segons a velocitat 4). Baixo el que hagi quedat a les parets amb l'espàtula, afegeixo una raig d'oli i ho sofregeixo (4 minuts a Varoma velocitat 1). Afegeixo una llauna petita de tomàquet triturat natural, sal, pebre i alguna herbeta que tingui a ma (farigola, alfàbrega, orenga,... segons el dia!). Poso el recipient varoma a la seva posició  i programo 20 minuts Varoma velocitat 2.La única cosa a tenir en compte és que cada verdura  necessita un temps de cocció diferent. Per tant, si hi poso patates i albergínies, les patates  no poden ser massa grans, si no no quedaran ben cuites; en canvi, les albergínies poden tallar-se a llesques més gruixudes ja que triguen molt poc temps a coure.Un cop tota la verdura cuita i la salsa de tomàquet feta, ho presento de manera més o menys artística (sovint m'ajudo amb un motlle, ;D)  fent capes de diferents verdures i salsa de tomàquet (les verdures que  pesen més abaix per que no aixafin les altres). El toc especial pot ser, per exemple, posar al damunt una mica de formatge ratllat i gratinar-ho; o afegir una mica de tonyina a la salsa aconseguint un plat complert; o qualsevol altre combinació que se us acudeixi.Fer menjars sans i saludables amb el Thermomix® sense deixar de menjar bé és molt fàcil, només cal una mica d'imaginació!Menjar sa, saludable i d'aprofitament, sense deixar de gaudir del bon menjar